lördag 18 augusti 2012

Dio!

Hej alla!
Nu är Dio 9 veckor! Vi har haft honom i en vecka idag. Han har funnit sig till rätta och känner sig trygg här hos oss nu. Jag har övat sitt och kom med honom vilket han kan nu utan problem.
Han vaknar alltid runt halv 6 på morgon (undantag en dag) då går vi direkt ut och kissar sen går vi in så får han mat. Han sitter fint och väntar på maten och ger mig ögonkontakt innan jag ställer ner skålen. Han brukar inte äta upp all mat och då tar jag bort den när han är nöjd för den ska inte stå hela dagen, tycker jag.

Jag brukar gå ut med honom 2-3 gånger om dagen i cirka 10 minuter. Vi har träffat skälliga hundar, valpar, trafik och höns, allt har han klarat med bravur. Han har inte fått hälsa på hundarna vi träffat men observerat dom på avstånd vilket han har varit nöjd med. Vi träffade en labbe i slyngel åldern som var lite väl uppspelt tyckte han så då morrade han åt den andra hunden och reste ragg, jag sa då till honom att så får man inte uppföra sig, då satte han sig ner och slappnade av.

Igår fredag så hade han inte en vidare stor aptit och på kvällen var han dålig i magen han drack som han skulle och spydde inte men åt inge vidare. Idag lördag dissade han morgon målet totalt, lunch målet tog han några tuggor av sen dissade han det också :( Han drack som han skulle men magrade av fort och var inte lika pigg. Då kokade jag ris och torsk. Sedan kl 5 idag har jag gett honom små portioner varje timme. Han har ätit upp vart enda mål :D

Vi var ute nu på kvälls promenaden precis han gick lös och följde mig som en svans. Plötsligt hör vi något fruktansvärt oväsen (någon som borrade på tomten) han blev illa till mods och kunde inte se var ljudet kom ifrån. Jag frågade mannen inne på tomten om vi fick komma in och titta eftersom Dio hade blivit så rädd, det var absolut inga problem. Mannen med borren visade oss sin stoora fiske damm med halvmeter stora tama fiskar i, Dio blev genast väldigt intresserad och glömde bort den läskiga borren. När vi hade tittat färdigt och tackat för oss så gick vi hem igen. Nu sover han nedanför mina fötter helt slut efter alla nya intryck :)


                                                               
Om man lägger sig på rygg och ser söt ut får man klappar då? Tror att han har tagit efter far sin :)

Dessa tassar is to die for <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar