torsdag 23 augusti 2012

Det stora kiss o bajskalaset

Dagen börjar med att Dio går in och bajsar i mitt, Tinas, sovrum, där sover ju inte han så där passar det bra att bajsa, tyckte han.
Innan vi hinner fram har han börjat äta upp skiten oxå :()  :()
Det tog lång tid innan han fick pussas med oss igen...

 På eftermiddagen är Angelica iväg och jobbar medan jag jobbar hemifrån.
Jag ger dem mat och håller ett öga på Dea eftersom den lilla damen har en förmåga att springa och skvätta stup i kvarten kring middagstid.
Jag ska bara göra klart det jag håller på med och sedan skynda ut..

Det har bara gått ett par minuter när hon sätter sig och kissar på köksgolvet,  Dio skuttar omkring så jag skyndar fram för att ta kisspölen.
Då upptäcker jag att Dio redan har kissat på vardagsrumsgolvet, i smyg bakom hörnet alltså.. Valparna har sen skuttat omkring så de blöta tass spåren över hela köksgolvet som jag trodde var vatten är alltså kiss.!!!!

Glada i hågen fortsätter valparna att skutta som galningar och gärna lite i den nya kisspölen oxå :()  :()

Paniken var total. Jag ligger på alla 4 och torkade kiss medan jag försöker hålla valparna borta, de fortsätter glatt att skutta omkring med sina kissiga tassar över resten av golvet...
Jag har klivit i det blöta, som jag först trodde var vatten. Jag har kiss på fötterna, händerna och knäna när jag håller på och torkar samtidigt som jag försöker hålla valparna borta..

Efteråt kändes det som att jag hade kiss över hela kroppen.. Nya byxor, nya strumpor, in i badkaret och tvätta fötterna.. Det går ju inte att hoppa in i duschen när man har 2 små terrorister vakna och fria i huset. :))

Phu det är skönt när man är 2 st när sådant händer.!!!

Valpar äter skit ibland för att smälta om maten och bättre kunna tillgodogöra sig alla näringsämnen En del hundar kan äta skit även i vuxen ålder, då särskilt människo- och hästskit, för vi smälter inte ner vår mat särskilt bra. En hundmage tar upp mkt mer näringsämnen

Cane Corso, CC, ska oftast inte vara så galna i att äta äckel ute men våra Basenjis som vi hade när jag var ung åt precis allt. Vi bodde vid Hellasgården i Älta där det finns en massa motionsspår, joggare klockar sina tider och när behoven trycker på så vill de inte stanna längre än nödvändigt, så de sätter sig precis vid vägen. Ingen grop, ingenting.. Urk.

Våra Basenjis åt och rullade sig gärna i skiten, sen ska man försöka ta sig hem utan att få allt på sig själv och sen duscha hunden ett antal gånger.. I det läget använde vi faktiskt vårt eget schampoo som även avfettar.. Usch.
Även Dobermann vill gärna smaka på allt möjligt äckligt ute, inte så mkt skit men ruttna döda kadaver osv. Både äta och rulla sig i eländet.
Hund är ju ett rovdjur och de rullar sig i skit och stinkande saker för att dölja sin egen doft för bytet..
Jag hoppas verkligen att våra CC inte blir som Basenji och Dobermanns :))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar