söndag 12 augusti 2012

Dios första dag med oss

Hej alla, Angelica här vid datorn!
Jag har köpt min valp från Vanajas kennel som ligger nere i lund. Han heter Vanajas Domizio aka Dio. Han är född den 15 juni 2012 när han var 4 veckor åkte vi ner till Lund från Stockholm och hälsade på kenneln. Jag hade bestämt mig för att jag inte skulle bli helt valpkär och köpa bara för att. Jag ville ha en lugn och undergiven valp och det var precis så han var när jag träffa honom så då var det inget snack längre, han skulle bli min :)

När Dio blev 8 veckor åkte jag och min karl ner till Lund igen för att hämta vår lilla skatt. Vi fikade hos kenneln skrev under lite papper sen var vi på väg hem till Stockholm igen från Lund.

Jag började med att sätta valpens framtassar på bilen och stöttade honom under baken då kravlade han in i bilen själv och blev genast nöjd med sin prestation, jag stängde inte bildörren förrän han var lugn, sedan bar det av. Dio blev genast nervös när bilen började rulla. Han flåsade och efter 10 min spydde han lite. Jag tog upp honom i famnen när jag såg att han ville sova för nere på golvet så åkte han runt så mycket så det var bättre att ha honom i min famnen. Han sov nästan hela vägen till Motala vi stannade bara en gång för att sträcka på benen och kissa. Väl framme i Motala så åt han äntligen (han hade inte ätit på hela dagen). Vi stannade i ett par timmar innan vi fortsatte färden mot Stockholm, han sov hela vägen hem. Vi kopplade honom när vi körde in på gården tog ut honom på tomten och visade honom runt och tillslut valphagen där han kissade och bajsade. Sedan gick vi in i huset vi ställde honom utanför dörren och gick själva in så han själv fick gå in i huset när han kände sig redo för det. Väl inne i huset så fick han träffa mammas valp som bara är 2 dagar äldre. Det gick jättebra, lite tjafs och gnäbb men mestadels lek!

Idag är andra dagen för Dio hemma hos oss han väckte mig kl halv 6 imorse och var jätte hungrig. Jag gick upp gjorde mat till valparna sen tog jag ut dom. Allt har gått jättebra hitintills han har varken kissat eller bajsat inne en enda gång. Jag är väldigt snabb med att gå ut med honom när han ätit, druckit, sovit, lekt och däremellan varje gång han går till dörren.
                                                           Dio i bilen på väg hem!

                                                                 Båda två i valphagen

                                                                           Dio

                                                                  Dea och Dio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar